HTML

Northern Capital: Beijing

Nemzetközi ösztöndíjjal nyílt lehetőségem egy második, a tervek szerint egy éves tanulmányútra Pekingben (kínai jelentése az Északi Főváros). Kínai utam beszámolójának helyszínéül szánom ezt a felületet, hogy milyen tapasztalatok, élmények, gondolatok érhetik az odautazót. Képek: http://tillael.shutterfly.com/pictures

Friss topikok

  • GeoCracker: Mivel azt hiszem más módon nem tettem, ezúton gratulálok a vizsgához :-) Az eredménytől szinte füg... (2013.01.06. 19:04) Új Év, 2013
  • weekthor: Szia! Mi a Kínai Nemzetközi Rádió csapataként a budapesti Klasszik Rádió 92,1-en készítünk műsoro... (2012.12.03. 16:04) Vizsgafront
  • GeoCracker: Remélem sikerült mindent be is szerezni :-) (2012.10.03. 19:01) Áll az alku
  • kedvezményes diák: nagyon jó:) én is szenvedtem vele egy sort:) jo szerencsét:) (2011.11.18. 12:39) Egyetemi életképek
  • reklámszlogen: Atis! Tegyél fel néhány képet is:)! Tudod, egy kép többet mond ezer szónál! :) Mari (2011.09.08. 17:20) Campus Város

Címkék

Vizsgafront

2012.12.03. 01:31 Tillaes

Az elmúlt pár hét sajnos nagyon kemény időszakot hozott. A hétvégéken rendre nem maradt időm kimozdulni, nemhogy hétközben. A december 2-i kínai nyelvvizsgára készültem nagyon sokat, és remélem tegnap sikerült teljesíteni a kitűzött célt. A megelőző próbavizsgák legalábbis rendre sikerültek, így bizakodom az eredményt illetően. Még akkor is, hogyha a valódi vizsgát elég nehéznek éreztem, és ezért nem számítok olyan jó ponteredményekre. Remélem valamivel a léc felett még így is sikerült teljesítenem, ha mégsem akkor január közepén ismét megpróbálom, és akkor majd csak sikerül. Megtettem, amit meg tudtam tenni, és hitem szerint alaposan felkészültem a vizsgára. 6 héten keresztül minden este felkészítő tanfolyamra jártam, és így még az egyetemi órák után este is mindig tanulással töltöttem az időmet. Illetve órán kívül is sokat készültem, tanultam.

A HSK 5 otthon már felsőfoknak számít, itt nagyjából az egyetemi középszintű csoportok tanulói jelentkeznek rá. Aztán a következő nagy akadály a több mint kétszer nehezebb HSK 6, és lehet az egyetemi felsőfokú csoportok valahol ott kezdődnek. A HSK 6 otthoni mércével a C2-es felsőfoknak felelne meg, amilyen szinten általában már vizsgázni sem lehet, mert az otthoni nyelvvizsgaközpontok standard felsőfokú vizsgája a C1-es, aminek a HSK 5 felel meg. Egy másik távlati cél a kínai szóbeli nyelvvizsga, amiből nincs 6 szint, hanem csak az otthon megszokott 3, és jó lenne a felsőfokot teljesíteni valamikor tavasszal.

Az elmúlt hét a nyelvvizsga mellett az esedékes egyetemi számonkérési hét is volt, amikor a két kötelező tantárgyból volt esedékes az évközi vizsga. Hétfőn egy beszédet kellett elmondani a szóbeli kínai órán, majd csütörtökön rendes vizsgát is írtunk az elmúlt hetekben tanult anyagból. Pénteken az általános kínai órán is vizsgáztunk, ami egy két órás írásbeli vizsgát jelentett. Szóval ezekre is kellett készülnöm az elmúlt időszakban, hogy rendesen szerepeljek a vizsgákon. Bár egyelőre csak a szóbeli kínain írt vizsga eredményéről tudom, hogy 75% lett. Ez nem túl jó, nem is rossz, majd a végső vizsgajegyet lesz érdemes még kivárni. A következő nagy vizsgahét majd január közepén lesz aktuális, amikor attól tartok egy héten belül tartanak vizsgákat a kötelező és a választható tárgyakból egyszerre.

Az elmúlt héten a tél is beköszöntött, szinte egyik napról a másikra a nappali közel 10 fokig melegedő időnek vége lett és a napokban már gyakorta alig melegszik fagypont fölé a hőmérséklet. Ez egyben megadta a kegyelemdöfést a még zöldellő fáknak is, amik szó szerint két nap leforgása alatt elveszették a lombkoronájukat. A fagyok nyomán jégfoltok tarkítják az utakat, ahol valaha egy kevés víz volt, és kopár fák szegélyezik mindenütt az utat. Hó hiányában a látvány különösen lehangoló, és nem kecsegtet érdemi utazások lehetőségével sem természetközeli helyekre. Az egyre nagyobb hidegben egyébként is kényelmesebb zárt helyen maradni.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tillaeschina.blog.hu/api/trackback/id/tr294944209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

weekthor · http://budapestkave.blog.hu 2012.12.03. 16:04:37

Szia!

Mi a Kínai Nemzetközi Rádió csapataként a budapesti Klasszik Rádió 92,1-en készítünk műsorokat, amelyben Kínával foglalkozunk mindenféle formában.

Nemrég kezdtem el átfutni a blogokat és ráakadtunk erre is. Nem lenne kedved kötetlenül csevegni velünk Kínáról?

Ha igen, akkor dumáljuk meg a részleteket e-mailben! Jelezz a viktor.hanko@gbtimes.com címen!

Köszi!

Üdv,
Viktor
süti beállítások módosítása