HTML

Northern Capital: Beijing

Nemzetközi ösztöndíjjal nyílt lehetőségem egy második, a tervek szerint egy éves tanulmányútra Pekingben (kínai jelentése az Északi Főváros). Kínai utam beszámolójának helyszínéül szánom ezt a felületet, hogy milyen tapasztalatok, élmények, gondolatok érhetik az odautazót. Képek: http://tillael.shutterfly.com/pictures

Friss topikok

• GeoCracker: Mivel azt hiszem más módon nem tettem, ezúton gratulálok a vizsgához :-) Az eredménytől szinte füg... (2013.01.06. 19:04) Új Év, 2013
  • weekthor: Szia! Mi a Kínai Nemzetközi Rádió csapataként a budapesti Klasszik Rádió 92,1-en készítünk műsoro... (2012.12.03. 16:04) Vizsgafront
  • GeoCracker: Remélem sikerült mindent be is szerezni :-) (2012.10.03. 19:01) Áll az alku
  • kedvezményes diák: nagyon jó:) én is szenvedtem vele egy sort:) jo szerencsét:) (2011.11.18. 12:39) Egyetemi életképek
  • reklámszlogen: Atis! Tegyél fel néhány képet is:)! Tudod, egy kép többet mond ezer szónál! :) Mari (2011.09.08. 17:20) Campus Város

Címkék

Harbin és az északi tartomány

2013.02.19. 12:00 Tillaes

Hosszú távollét jellemezte az idei Holdújévet, amikor minden kínai igyekszik hazatérni, hogy a családjával együtt köszöntse az új esztendőt. A sárkány éve letelt, és beköszöntött a kígyó éve. A különböző díszítések esetében tehát a tavalyi sárkányminták helyett idén a kígyóminták domináltak, beleértve a szezonálisan kapható különböző ajándéktárgyakat is. Február elején én is elhagytak a nagyvárost, hogy a vidék felé induljak. A kiürülő Pekinget magam mögött hagyva Liboval, Noémivel és Libo még három külföldi diákjával: Kai, Neil és Gabriella tartottunk észak felé. Hosszú utazás után érkezve meg a legészakibb tartományba: Heilongjiang-ba (jelentése a Fekete Sárkány Folyója). Libo szülőfalujában ért minket utol a Holdújév, amit a falu táncházában ünnepeltünk.

A napok folyamán különböző szervezett programok is voltak, amik közül a Majiang nevű társasjáték bizonyult a legnépszerűbbnek. Szerintem egyben igen összetett játék is volt, miképpen kell kigyűjteni a kis táblákat a győzelemhez. Néha elég sokszor sikerült nyernem, máskor egyáltalán nem kedvezett a szerencse. A kínai sakk és kártyajátékkal is elütöttük az időt, de arányában nem olyan sokat. Játékok mellett a papírhajtogatás és papírvágásra is volt egy alkalom, valamint a Gabriella angol foglalkozást is tartott néhány falusi gyereknek a faluházban. A legmozgalmasabb program a téli halászat volt, ahol inkább csak nézőként fényképezhettük hogy a vidéki kínaiak hogyan fognak halat a befagyott folyó jegének feltörése után. A mély hóban még a traktor is elakadt egyszer odafelé menet. A kifogott halak eléggé kicsik voltak, és bár ott ezek este terítékre is kerültek, mi viszonylag keveset ettünk meg belőlük.

A Holdújév első és ötödik napján különösen sok étel került terítékre, az Új Év tiszteletére. Köztük az ilyenkor hagyományos ételnek számító jiaozi-vel, ami kis töltött tésztatáska megfőzve. Az ételek a falun egyébként sokkal jobb ízvilággal rendelkeznek, mint a bolti termékek a városban. A csillagokat is tisztán lehetett látni az égbolton, és nappal a kék ég fogadott minket a szmogtól szürke levegő helyett. Emellett az északi világ szépsége a rengeteg hó, amely fehér lepel alá vonta az egész tájat. Élveztem az ott töltött napokat, fényképekben is megörökíteni a túlzsúfolt város után az emberibb Kínát. Petárdák azért itt is előkerültek, hogy hangosan jelezzék az Holdújév alatt az ebédet minden házban, és hogy hangosan köszöntsék a helyiek a Kígyó Évének kezdetét.

A másik három külföldi diák egyenesen Pekingbe tért vissza, miután ők még a falura érkezés előtt elidőztek pár napot Harbinban. Libo, én és Noémi még pár napot hazafelé maradtunk Harbinban. Ahol még egy napig nagyjából Libo öccse és családja is velünk tartott. Mivel a hotel, ahol megszálltunk a városközpontban volt, ezért az érkezés estéjén és másnap délelőtt a történelmi városközpontban tettünk sétát. Ezt a részt még az oroszok építették, amikor időlegesen elfoglalták Kínának ezt a szegletét. A téren tipikus orosz épületek fogják közre a Szent Szófia Templomot, amely kívülről igazi mintadarabja az ortodox templomoknak. A falak mellett és a falakon pedig népes galambraj köröz, vagy használja ki, hogy a turisták kukoricával etetik őket. A galambok annyira megszokták már az embereket, hogy nem ritkán szó szerint tenyérből lehet etetni őket. A templom belülről azonban lényegében üres, semmi keresztény berendezés nincs benne, helyette rengeteg turista, a falakat beborító fényképek és néhány makett fogadott bennünket bemutatandó a harbini építészet remekeit.

Pár utcát továbbsétálva következett a történelmi főutca, amely közepén idén is különböző hó és jégszobrok kaptak helyet. Azt utcát pedig jellegzetes orosz stílusú épületek szegélyezték. A hó is esett egy kicsit. Megvolt az igazi harbini hangulat, majd délre visszatértünk a szállásra, mivel Libo öccséék hazaindultak, mi pedig továbbindultunk a Boldogság Templomába, amely egyike Észak-Kelet Kína legjelentősebb buddhista templomainak. Közben a hóesés is erősödött, így látogatásunk ideje alatt már szakadt a hó, és emiatt a fényképek is ködösre sikerültek, hiszen az erős hóesésben a kamera sem boldogult már olyan jól. Az templom nyugati oldala nagyon hasonlatos volt a már eddig látott buddhista templomokkal, ahogy különböző pavilonokban mindenféle istenségek szobrai kaptak helyet. Térdelő vagy épp füstölőt gyújtó kínaiakkal, akik ezen istenségekhez imádkoztak. A nyugati felén azonban hatalmas oszlopok és egy hatalmas Buddha szobor is helyet kapott egy téren, amit különböző pavilonok öveztek. A tornyoknak is kicsit más formája volt, mint délebbre és a háznagyságú szobor is rendkívüli látnivalónak bizonyult.

Alkonyatkor érkeztünk meg a téli Harbin legjellegzetesebb látnivalójához a Jég és Hókiállításhoz, ahol jégből és esetenként hóból építettek fel jópár épületet. Alkonyatkor ráadásul a világítást is bekapcsolják és ilyenkor különböző színekben pompáznak a jégszobrok és épületek. Egészen lenyűgöző látványban volt részünk, mialatt körbejártuk a helyszínt és gyönyörködtünk a különböző alkotásokban. Nagyon sokat azonban nem tudtunk itt időzni, mert az idő eléggé hideg volt, különösen ennyi hó és jég között. Ezt a helyet nagyon megérte felkeresni és megnézni. Este sok látogató is volt, akik feltehetően szintén a kivilágítás miatt időzítették későre a látogatást. Egyes jégépületekben pedig étkezni is lehetett. Nekem nagyon tetszettek a kivilágított jégpaloták, amelyek egyedi színt visznek az északi télbe, és amely miatt Harbinban a tél számít a főszezonnak. Az utcákon is megannyi jégszobor található ilyenkor, és még pár kisebb helyszínen további kiállítások is találhatók hóból és jégből.

Utolsó nap csak este kellett hazaindulnunk, azonban a délelőtt elment a vonatjegyek elintézésére. Délután a tartomány legmagasabb épületét kerestük fel, a Sárkánytornyot, amely Harbin TV-tornya, és ahonnan a tiszta időben körültekinthettünk a városon felülnézetből. Az épület aljában pár kiállítás is helyet kapott, így egy szegletben természettudományos érdekességekkel, egy másikban a dinoszauruszokkal ismerkedhettünk. Mindkettő érdekes volt, míg az előbbiben inkább játszani lehetett, a másikban a kövületeket nézegetni. Majd felmentünk a kilátótoronyba. Rengeteg piros szalagot helyeztek már el a korábbi látogatok a korlátra csomózva a boldogság reményében. Meg szépen körültekinthettünk a városon felülnézetből. Letekinthettünk a toronyházakra, és az időben is szerencsénk volt, hogy tiszta időnk volt. A torony fedett körfolyosóin pár más kiállítási tárgy is akadt, amit megnéztünk. Kifelé menet pedig mi is megpörgettük a szerencsekeret. Így most nekem is és Libonak is van egy boldogság piros szalagja az egyik sárkány szobrán a fogadócsarnokban, miután helyben nyertünk egyet-egyet.

Aztán ideje volt felvenni a csomagokat és elindulni a vasútállomásra. A repülőtérhez hasonlatos, nagyon modern kelet állomásról indult a vonatunk vissza Peking felé. Búcsút kellett vennünk az északi tartománytól, hiszen az utazás egy időre itt véget ért. Sok érdekeset láttunk, és biztos akad még felfedezni való később is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.