HTML

Northern Capital: Beijing

Nemzetközi ösztöndíjjal nyílt lehetőségem egy második, a tervek szerint egy éves tanulmányútra Pekingben (kínai jelentése az Északi Főváros). Kínai utam beszámolójának helyszínéül szánom ezt a felületet, hogy milyen tapasztalatok, élmények, gondolatok érhetik az odautazót. Képek: http://tillael.shutterfly.com/pictures

Friss topikok

• GeoCracker: Mivel azt hiszem más módon nem tettem, ezúton gratulálok a vizsgához :-) Az eredménytől szinte füg... (2013.01.06. 19:04) Új Év, 2013
  • weekthor: Szia! Mi a Kínai Nemzetközi Rádió csapataként a budapesti Klasszik Rádió 92,1-en készítünk műsoro... (2012.12.03. 16:04) Vizsgafront
  • GeoCracker: Remélem sikerült mindent be is szerezni :-) (2012.10.03. 19:01) Áll az alku
  • kedvezményes diák: nagyon jó:) én is szenvedtem vele egy sort:) jo szerencsét:) (2011.11.18. 12:39) Egyetemi életképek
  • reklámszlogen: Atis! Tegyél fel néhány képet is:)! Tudod, egy kép többet mond ezer szónál! :) Mari (2011.09.08. 17:20) Campus Város

Címkék

Sárkány Tavasz Templom

2013.02.24. 12:24 Tillaes

A Holdújév a végéhez ért a mai nappal, amikor a kínai új év 15. napja is letelt, így Liboval egy egyetemi csoporthoz csatlakozva még ellátogattunk egy holdújévi programra Peking külvárosában. Sajnos az elmúlt napok tiszta időjárása a múlté lett, és ma mindent elborított a sűrű szmogköd megint. A látótávolság erősen lecsökkent és sajnos még a városközponttól távolabb sem lehetett a kék égbolttal találkozni. Látogatásunk helyszíne a holdújévi ünnepségek egyik kiemeltebb helyszíne volt, a Sárkány Tavasz Temploma, amely közel ezer éves buddhista templom, noha igazán fejlődésnek csak a közelmúltban indult a jelenlegi vezető szerzetes irányítása alatt, aki önkéntesekkel a mai napig fejleszti a templomot, így építési munkálatok látogatásunkkor is látszottak.

Jelentős fejlődése ellenére azonban a Sárkány Tavasz Temploma ma sem tekinthető igazán hatalmas templomnak, bár lehet ez csak újabb néhány év kérdése. A Holdújévi ünnepségek alkalmából hatalmas műanyag lótuszokkal találkozhattunk a templomegyüttes több pontján, valamint a fákra aggatott pici piros lámpásokból is sok akadt. A Holdújév ma utolsó napja, ugyanis a lámpás fesztivál. Emellett ingyen ételosztás is folyt, és bár több más látogató is figyelmünkbe ajánlotta a lehetőséget, végül nem álltunk sorba ételért egyik lehetséges helyen sem. Inkább nézelődtünk. A pavilonokban a mindenhol máshol is látható buddhista istenségek szobraival találkozhattunk, azonban itt nem voltak fényképezést tiltó táblák mindenütt. A pavilonok között pedig örökzöld fákkal is jócskán lehetett találkozni.

Egy helyi diák és önkéntes volt az idegenvezetőnk, aki körbevezetett minket a templomegyüttesben, ahol időnként megálltunk fényképezgetni is. A bejárati pavilon után egy ezer évet megélt kis kőhíd ívelt át egy most kiszáradt folyó medre felett, majd körbenéztünk az újabban épült részekben. Ezek többnyire belülről nagyon jól felszerelt modern helységeket jelentettek, a központi toronyban hatalmas imatermet is láthattunk, ahol megannyi sárga pamlagon máskor valószínűleg megannyi kínai térdel imádkozni az egyes istenségekhez. Egy másik épületben a mai dolgozószoba irodára emlékeztető helyszínét is megnézhettük, végül pár ismertető videót is a jelenlegi főpapról. Tavasszal, amikor kizöldül a táj, vélhetően a folyó is hömpölyög medrében és lehetőleg szmog sem takarja el a szomszédos hegyek panorámáját, egészen biztosan lenyűgöző látvány lehet ide kirándulni. Hiszen a templom maga is egy természetvédelmi parkban található.

Este idén utoljára Pekinget ellepték a házi tűzijátékok, hogy ezzel is köszöntsék az új esztendőt. Holnap már nekem is kezdődik a második félév, és az ünnepek után visszatérnek a hétköznapok. A szintfelmérő vizsga alapján a felsőfok alsó csoportjába kerültem, ami a 9 szintből a 7. szint, tehát még 2 szint van ennél feljebb is. Remélem megfelelő lesz a nehézségi szint, a csoporttársak, a tanárok és eredményesnek bizonyul majd az újabb félév kínai tanulás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.